ویزای توریستی شنگن

ویزای توریستی شنگن

فهرست مطالب

ویزای توریستی شنگن چیست؟ برای به دست آوردن چنین ویزایی چه شرایط و مدارکی نیاز است؟ به علت ویژگی‌های خوبی که انواع ویزاهای شینگن از جمله ویزای تجاری شنگن و ویزای تحصیلی شنگن و یا ویزای نمایشگاهی شنگن دارند امروزه افراد زیادی جهت دریافت آن داوطلب هستند، چون با استفاده از آن می‌ توانند به کلیه کشورهای منطقه شنگن مسافرت کرده و بدون هیچ گونه محدودیتی به گشت و گذار و یا حتی تحصیل بپردازند.

در واقع نوع ویزای توریستی شنگن به عنوان چراغ سبزی محسوب می‌ شود که شما با آن وارد کشورهای این منطقه خواهید شد. در این مقاله ویزای توریستی شنگن را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با ویزای توریستی شنگن

ویزای توریستی شنگن را می‌توان به عنوان نوعی چراغ سبز دانست که با آن شما می‌ توانید به کشورهای این حوزه وارد شوید و از آن جهت دیدار با خویشاوندان یا گشت و گذار و بازدید از مناطق گردشگری کشورهای این منطقه استفاده کنید. فردی که چنین ویزایی دارد نیازی نیست که جهت سفر به کشورهای حوزه شنگن حتماً تابعیت کشوری از این منطقه را داشته باشد.

البته این نوع ویزا نیز مانند هر نوع ویزای دیگری از جمله ویزای توریستی فرانسه، ویزای توریستی یونان و غیره محدودیت‌ هایی دارد، مثلاً شما به دنبال به دست آوردن این ویزا حداکثر سه ماه یا همان ۹۰ روز اجازه ماندن در کشور مشخص شده را خواهید داشت، افرادی که این ویزا را دارند می‌ توانند ۹۰ روز را به صورت مداوم و یا طی چندین سفر در کشور مورد نظرشان اقامت داشته باشند.

مزیت ویزای توریستی شنگن

مزیت ویزای توریستی شنگن

مزیت خوبی که ویزای توریستی شنگن از آن برخوردار است، این است که با استفاده از آن شما به آسانی خواهید توانست در کشورهای حوزه شنگن مسافرت کنید، بدون آن که در این خصوص با محدودیت مواجه باشید. در واقع این نوع از ویزا برای آن دسته از افراد بسیار مهم و ارزشمند است که به صورت مداوم و برای کارهای مختلف بین کشورهای اروپایی در تردد هستند، یعنی بدون داشتن چنین ویزایی قطعاً هزینه‌ های سفر بسیار سنگین خواهد بود، علاوه بر آنکه شما برای هر بار تردد نیاز به پر کردن فرم‌ ها و ارائه دادن مدارک لازم خواهید داشت؛

از طرفی نیز باید زمان زیادی را در کنسولگری کشور مقصد در انتظار بمانید تا ویزای مورد نظر برای شما صادر شود که این ویزای توریستی چنین مشکلی را کاملاً برطرف کرده است. مزیت دیگری که این ویزا دارد این است که افراد به بهانه مهاجرت در کلیه کشورهای حوزه شنگن می‌ توانند از آن استفاده کنند، یعنی شما در یک بازه زمانی حدود ۶ ماهه می‌ توانید بدون مشکل و به صورت مرتب از این ویزا استفاده کرده و در کشورهای این حوزه تردد داشته باشید.

با اطمینان گفت می‌توان گفت ویزای توریستی شنگن مهر تاییدی برای کلیه کشورهای این حوزه است، بنابراین اگر شما بتوانید این ویزا را به دست بیاورید، علاوه بر آنکه گذرنامه شما اعتبار بسیار بیش تری خواهد داشت کار شما جهت اخذ ویزا برای دیگر کشورها نیز آسان‌ تر خواهد بود.

شرایط اخذ ویزای توریستی شنگن

مانند دریافت دیگر ویزاهای توریستی از جمله ویزای توریستی لهستان، ویزای توریستی پرتغال و غیره شما برای به دست آوردن ویزای توریستی شینگن در وهله نخست باید از تمکن مالی برخوردار باشید و بتوانید اسناد و مدارکی را در این خصوص ارائه دهید که این مدارک در کنسولگری کشور مرطوب مربوطه در روز مصاحبه از شما درخواست خواهد شد، چون مسئول رسیدگی به مدارک و پرونده شما باید مطمئن شود که شما پول و موجودی کافی جهت پرداخت کردن کلیه هزینه‌ های جاری برای مسافرت و اقامت در کشور مقصد را دارید.

گواهی اثبات تمکن مالی نیز از طرف یکی از موسسات یا بانک‌های داخلی ادر می‌ شود که مطابق با آن کنسولگری از میزان موجودی و گردش حساب شما مطلع خواهد شد، گاهی نیز این حساب بانکی و اسناد مرتبط با آن باید حتماً به زبان انگلیسی ترجمه شود و حتی میزان گردش مالی، تاریخ افتتاح حساب و موجودی فرد نیز حتماً باید به کنسولگری اعلام شود. واحد پول در کشورهای منطقه شنگن به استثنای چند کشور از جمله دانمارک، نروژ، فنلاند و سوئد یورو می‌باشد. به همین دلیل بهتر است که گواهی تمکن مالی خودتان را از موسسات یا بانک‌های داخل کشور به یورو بخواهید.

از شرایط دیگر جهت دارا بودن ویزای توریستی شنگن تاریخچه سفر برای متقاضی می‌ باشد، به طور مثال برخی از افراد بدون آنکه حتی یک بار به کشورهای این منطقه مسافرت کرده باشند برای دریافت ویزای توریستی شینگن درخواست می‌ دهند که گاهی اوقات مدارک این افراد رد می‌ شود. بهتر است بدانید آن دسته از متقاضیانی که قصد مسافرت به کشورهای حوزه شنگن را دارند برای دریافت این ویزا باید چندین سفر خارجی داشته باشند، به این ترتیب مدارک آن ها کامل محسوب می‌ شود و به آسانی می‌ توانند این ویزا را به دست بیاورند.

شرایط اخذ ویزای توریستی شنگن

مدارک لازم برای ویزای توریستی شنگن

مانند دریافت هر نوع ویزای دیگری از جمله ویزای تجاری شما برای به دست آوردن این ویزای توریستی نیز قطعاً به مدارک نیاز خواهید داشت که اگر این مدارک کامل نباشند، احتمال ریجکت شدن شما در کنسولگری وجود دارد. پس بهتر است که قبل از هر اقدامی و پیش از آنکه به کنسولگری کشور مقصد مراجعه کنید.

ابتدا مدارک لازم در این خصوص را با دقت آماده کرده و آن ها را به صورت کامل ارائه دهید که برای این کار باید فرم درخواست ویزا را از اینترنت دانلود کرده و آن را کامل کنید. امکان پر کردن فرم‌ ها به صورت الکترونیکی نیز وجود دارد.

برای تحویل دادن مدارک و ادامه کارها نیز باید حتماً موارد ذکر شده را در نظر داشته باشید:

  • پر کردن فرم به صورت کامل و امضا کردن آن
  • پیوست یک قطعه عکس به فرم پر شده
  • نداشتن هیچ گونه سابقه سوء پیشینه
  • ترجمه کردن مدارک لازم به زبان انگلیسی به وسیله یک دارالترجمه رسمی و معتبر
  • ارائه دادن دعوتنامه معتبر از طرف یکی از آشنایان، دوستان و یا بستگان درجه یک
  • اصل و کپی از گذرنامه با اعتبار شش ماهه و حداقل دو صفحه خالی
  • عکس پرسنلی به صورت تمام رخ مطابق با عکس گذرنامه و با زمینه سفید
  • ترجمه کلی سوابق کاری فعالیت‌ های متقاضی به زبان انگلیسی
  • ارائه دادن پرینت از گردش حساب متقاضی در سه ماه آخر و هم چنین ارائه موجودی با مهر و امضای بانک و ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • بیمه مسافرتی به ارزشی که سفارت آن را تعیین می‌ کند.
  • گواهی اشتغال به کار متقاضی شامل سمت شغلی، مقدار درآمد، زمان استخدام و حوزه فعالیت کاری

پس از تکمیل کردن مدارک نیاز به زمانی حدود یک ماهه خواهید داشت تا مدارک شما در سفارت کشور مقصد مورد بررسی و تایید قرار بگیرد، پس از این مرحله نیز متقاضی باید برای انگشت نگاری و مصاحبه حضوری به سفارتخانه مراجعه کند. اگر حامی و پشتیبان مالی پدر خانواده است، در این حالت حتماً باید یک سند ملکی نیز ارائه شود که برای کلی اعضای خانواده کفایت می‌کند. این سند پس از تکمیل شدن مرحله مصاحبه به فرد برگردانده می‌ شود.

مدارک و هزینه لازم برای ویزای توریستی شنگن

هزینه ویزای توریستی شینگن

برای این نوع ویزا همانند دیگر ویزاهای توریستی شما مبلغی را خواهید پرداخت. در واقع کلیه این هزینه‌ ها هنگام درخواست ویزا از شما اخذ خواهد شد. به بیانی می‌ توان گفت که پرداخت آنها اجباری می‌باشد، اما اگر درخواست شما ریجکت شود هزینه‌ ها غیر قابل بازگشت خواهد بود.

موضوع دیگر این است که برای ویزا متناسب با سن شخص، نوع ویزا و غیره استثنائاتی در نظر گرفته خواهد شد، یعنی برای بزرگسالان و کودکان هزینه‌ های متفاوتی خواهد داشت که این موضوع متناسب با نوع ویزا و شرایط دریافت آن قابل تغییر است. هزینه‌ ها نیز به طور معمول بر حسب یورو محاسبه می‌ شوند. بنابراین پیش از آنکه جهت اخذ ویزا اقدام کنید، سعی کنید برآوردی از کلیه هزینه‌ ها داشته باشید.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله ویزای توریستی شنگن را بررسی کردیم. از ویزاهای بسیار خوب و کارآمد برای مسافرت ویزای شنگن است که برای کشورهای عضو حوزه شینگن کاربرد دارد و در حال حاضر گردشگران و توریستهای زیادی داوطلب دریافت این نوع از ویزا هستند، چون با استفاده از آن به آسانی و بدون هیچ گونه مشکلی می‌ توانند در کشورهای عضو این منطقه تردد داشته باشند که البته دریافت آن نیز مستلزم داشتن برخی از شرایط و مدارک لازم می‌ باشد و ما در این مقاله این شرایط را توضیح دادیم.

در سایت باماویزا با دیگر شرایط، نکات مهم اخذ ویزای توریستی شنگن، افراد واجد شرایط برای دریافت این نوع از ویزا، قوانین و مقررات دریافت ویزا شنگن و غیره آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[fluentform id="4"]

برای مشاوره رایگان میتوانید به طور 24 ساعته با این شماره تماس بگیرید

همچنین میتوانید پیام خود را برای ما واتساپ کنید