سفر به برزیل و مکان های دیدنی

سفر به برزیل و مکان های دیدنی

فهرست مطالب

سفر به برزیل و مکان های دیدنی آن، برزیل کشوری که همیشه تداعی‌کننده‌ی فوتبال زیبا و ناب است می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. طبیعت منحصر به فرد، جنگل‌های آمازون، سواحل شنی سفید، آب و هوای استوایی، کارناوال‌های بزرگ و جذاب،آبشارهای بلند و سواحلی که امواجش در دنیا مثال‎زدنی است، سفری به‌یادماندنی را برای گردشگران ماجراجو درپی دارد. در ادامه مقاله به معرفی سفر به برزیل و مکان های دیدنی می‌پردازیم.

مطالعه بیشتر | ویزای تجاری شنگن

جاذبه‌های گردشگری طبیعی برزیل

برزیل به عنوان یکی از کشورهای پهناور و متنوع جهان، دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوان و بی‌نظیری است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر برای سفر به برزیل و مکان های دیدنی جذب می شوند. برخی از برجسته‌ترین جاذبه‌های طبیعی برزیل عباند از:

رودخانه و جنگل‌های آمازون

رودخانه آمازون از بین جنگل انبوهی گذشته و برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی منطقه‌ای رویایی برای قایق سواری و گذشتن از مسیری پرپیچ‌وخم از بین آب و مشاهده مناظر بکر طبیعی است. این رودخانه دومین رودخانه بزرگ جهان بعد از رود نیل محسوب می‌شود و طول آن حدودا 6400 کیلومتر است و بیشتر از 3 هزار گونه ماهی در آن شناخته شده است. وسعت جنگل‌های بارانی آمازون که از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی کشور برزیل است، حدودا 5 میلیون و 500 هزار کیلومترمربع است و میلیون‌ها گونه جانوری و گیاهی در آن زندگی می‌کند.

مجمع‌الجزایر آناویلیاناس در ریو نگرو با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری مانند میمون‌ها، لاک‌پشت‌ها، طوطی‌ها، تمساح‌ها و… در کنار دریاچه‌ها، جنگل‌های انبوه، جویبارها، آمازون را در معرض دید گردشگران قرار می‌دهند. گل‌های نیلوفر آبی که سراسر دریاچه پارک ژانواری در نزدیکی مانائوس را پوشانده است، فقط در همین منطقه آمازون به چشم می‌خورد. باران‌های موسمی آمازون گردشگران و مسافران را غافل‌گیر و شگفت‌زده می‌کند و تجربه حس‌های نابی را برای آن‌ها فراهم می‌سازد.

سفر به برزیل و مکان های دیدنی

کوه شوگر لوف واقع در ریودوژانیرو

کوه شوگر لوف که به قله‌ی کله‌قندی معروف است با ارتفاع 394 متر از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر ریودوژانیرو به حساب می‌آید. زمانی که سوار تله‌کابین‌های معلق بین کوه شوگر لوف و کوه مورو دا اورکا می‌شوید تمام شهر زیر پای شماست. تجربه تماشای مناظر طبیعی این منقه و چشم‌انداز 360 درجه‌ای به شهر لذتی به همراه دارد که در کمتر سفری آن را تجربه می‌کنید. امکانات گردشگری مناسبی مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و کافه‌ها در این منطقه وجود دارد.

شهر پاراتی

شهر کوچک پاراتی با طبیعتی منحصربه‌فرد و برخورداری از بناهای دیدنی، مروارید گرانبهای کشور برزیل به شمار می‌آید. این شهر در 200 کیلومتری جنوب شهر ریو قرار دارد و در قرن‌ها پیش عمده‌ترین صادر‌کننده‌ی طلا به اروپا بوده است. عبور خودروها در مرکز شهر که بناهای تاریخی وجود دارد، ممنوع است تا گردشگران از بازدید خود لذت ببرند. موزه‌ها، کارناوال‌ها، سواحل مختلف، کلیسا، آبشار و… از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر پاراتی است.

آبشار ایگواسو

ایگواسو مجموعه آبشاری باشکوه و عظیم میان کشور آرژانتین و برزیل است که از شگفتی‌های عظیم طبیعت در دنیا و از مکان‌های دیدنی کشور برزیل محسوب می‌شود. ارتفاع برخی از آبشارهای ایگواسو به 100 متر هم می‌رسد و منظره‌ای فوق‌العاده را به‌وجود می‌آورند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند.

گردشگران با گذشتن از مسیرهای پیاده‌روی از آبشار ایگواسو دیدن می‌کنند و با تحسین عظمت طبیعت، به عکاسی از این مکان منحصربه‌فرد می‌پردازند. صدای مهیب ریزش آب از آبشار برخی مواقع ترسناک است ولی دیدن رنگین‌کمان بر بلندای آبشار اشتیاق گردشگران را دوچندان می‌کند.

در این منطقه، پلی وجود دارد که گردشگران را به سمت یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای این مجموعه به نام گلوی شیطان هدایت می‌کند. ارتفاع آبشار گلوی شیطان حدودا 82 متر است و ظاهر آن حرف انگلیسی U را به خاطر می‌آورد.

به غیر از پیاده‌روی می‌توانید با قایق‌سواری در رودخانه ایگواسو یا هلیکوپترسواری بر فراز این آبشار هیجان بیشتری را تجربه کنید. همچنین دوچرخه‌ای کرای‌ای در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود تا در جنگل‌های ایگواسو، یکی از بکرترین مکان‌های طبیعی جهان دوچرخه‌سواری کنند. آبشار ایگواسو در واقع بخشی از پارک ملی ایگواسو است که بیش از هزاران گونه جانوری مانند آهو، گربه‌های وحشی، سمور و… را در خود جای داده است.

ساحل کوپاکابانا در ریودوژانیرو

یکی از جاذبه‌های طبیعی کشور برزیل ساحل کوپاکابانا است. این ساحل ماسه‌ای با طول 4 کیلومتر در مرکز شهر ریو واقع شده است. این مکان تفریحی بزرگ برای مردم برزیل اهمیت خاصی دارد. ورزش‌های آبی، ساختن قلعه‌ها و مجسمه‌های شنی، حمام آفتاب، قدم زدن در ساحل، شنا و… در این ساحل رویایی تجربه دوست‌داشتنی و بی‌نظیری را رقم می‌زند.

مراکز خرید، پلاژها، کافه‌ها، رستوران‌های زیادی در اطراف ساحل وجود دارد که نیازهای گردشگران را برآروده می‌سازد. همیشه در ساحل کوپاکابانا فوتبال ساحلی برگزار می‌گردد و علاقه‌مندان به این ورزش را به هیجان می‌آورد.

سواحل ایالت پرنامبوکو

برزیل به کشور ساحلی معروف است و یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های سفر به این کشور که بیش از 7 هزار کیلومتر خط ساحلی در امتداد اقیانوس اطلس دارد، لذت بردن از سواحل بی‌نظیر آن است. می‌توان گفت سواحل ایالت پرنامبوکو به خصوص در شهر پورتو د گالینیاس با درختان نخل، ماسه‌های نقره‌فام و آبی شفاف بهترین ساحل این کشور است.

در این ساحل می‌توان انواع تفریحات را تجربه کرد. برای مشاهده‌ی دنیای زیر آب لباس غواصی بپوشید و به دیدن صخره‌های مرجانی زیر آب بروید. به پرواز درآوردن بادبادک با وزش نسیم خنک ساحلی نیز از دیگر تفریحات محبوب این ساحل است که گردشگران زیادی را مجذوب خود می‌کند.

آبشار ایگواسو

مطالعه بیشتر | ویزای توریستی

پارک ایبیراپوئرا در سائپائولو

از دیدنی‌ترین شهرهای برزیل می‌توان به سائوپائولو اشاره کرد که هر سال گردشگران زیادی به خود می‌بیند. پارک ایبیراپوئرا از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌آید. این پارک قدیمی و از خاص‌ترین مکان‌های دیدنی برزیل را اسکار نیمایر معمار معروف اهل برزیل ساخته است. رستوران، زمین بازی کودکان، موزه، مرکز خرید، کافه و… در این پارک امکانات تفریحی چندجانبه‌ای را در اختیار گردشگران می‌گذارند.

تالاب پانتانال

تالاب پانتانال بزرگ‌ترین تالاب جهان شناخته می‌شود که قسمت بزرگی از این تالاب در برزیل و مابقی در بولیوی و پاراگوئه واقع شده است. حیات‌وحش این تالاب مثال‌زدنی است و اکوسیستم‌های مختلفی در آن وجود دارد. بیشترین تعداد جگوار در قاره آمریکا در تالاب  پانتال وجود دارد و همین موضوع علتی برای اشتیاق گردشگران به منظور بازدید از این مکان تماشایی و بکر محسوب می‌شود.

پارک ملی لینسویز ماراینسیز

این جاذبه گردشگری در کشور برزیل با وسعتی حدود 15500 کیلومتر مربع درایالت مارانیائو در شمال شرق برزیل واقع شده است. داخل تپه‌های شنی این پارک ملی که در کنار رودخانه آمازون قرار گرفته است، بعد از بارش‌های سیل‌آسا در نیمه نخست سال پرآب شده و مناظر چشم‌نوازی را به وجود می‌آورد. هر سال تعداد زیادی از گردشگران بین‌المللی برای دیدن این پارک و لذت بردن از تفریحاتی مانند قایق‌سواری، آفرودسواری، گشت هوایی، چتر پاراسل، تیوپ‌سواری در رودخانه و… به این مکان سفر می‌کنند.

بونیتو

برای تجربه شنا در کنار ماهی‌ها در آبراه‌های بسیار شفاف به بونیتو، بهشت گردشگران در کشور برزیل سفر کنید. اشخاص ماجراجو برای دیدن جاذبه‌های طبیعی این منطقه نظیر آبشارهای بزرگ، غارهای باعظمت، غواصی در آب‌های غار بونیتو را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند.

مطالعه بیشتر | ویزای تحصیلی

جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی

جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی

برزیل با تاریخ غنی و فرهنگی پویا، دارای جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی متعددی است که بازدیدکنندگان را با میراث و تاریخ این کشور آشنا می‌کند. برخی از مهم‌ترین این جاذبه‌ها عبارتند از:

مجسمه مسیج منجی در ریودوژانیرو

یکی از اصلی‌ترین نمادهای برزیل در منابع گردشگری مجسمه مسیح است. این مجسمه بی‌نظیر بر ارتفاع شهر ریو و در بالای قله کورکووادو قرار دارد و این‌گونه به‌نظر می‌رسد که تمام شهر را زیر نظر دارد. ارتفاع این مجسمه حدودا 30 متر است و آغوش آن به طول 28 متر گسترده شده است. این مجسمه در پارک ملی تیجوکا قرار دارد و برای بازدید از آن راه‌آهن خاصی وجود دارد.

کلیسای برازیلیا

این کلیسا واقع در شهر برازیلیا با طرح سازه هذلولی‌وار، 16 ستون‌های خمیده از جنس بتن و سقف شیشه‌ای جلوه بی‌نظیری به شهر برازیلیا بخشیده است. این کلیسا یکی از معروف‌ترین آثار اسکار نیمایر در کشور برزیل است. طراحی این کلیسا متاثر از کلیسای متروپولیتن لیورپول بوده است.

سالن تئاتر آمازون

سالن تئاتر آمازون از دیگر بناهای دیدنی شهر مانائوس با الهام از معماری ایتالیا است که در سال 1986 به سبک معماری نئوکلاسیک بنا شده است. شهر مانائوس را پرتغالی‌ها در سال 1669 بر روی رود ریو نگرو در نزدیکی محل برخورد آن با آمازون ساختند.

کارناوال ریو

می‌توان گفت کارناوال ریو در دنیا بی‌رقیب است. این کارناوال 4 روزه در هر روز حدود 2 میلیون نفر را مجذب خود می‌کند. استادیوم مخصوص این کارناوال که به اسم سامبودرومو شناخته می‌شود توسط اسکار نیمایر ممار سرشناس برزیلی ساخته شده است.

کارناوال ریو

موزه‌های هنری سائوپائولو

کامل‌ترین کلکسیون هنرهای غربی شامل آثاری از هنرمندان سبک رنسانس تا مدرن در این موزه‌ها وجود دارد. ساختمان‌هایی که این موزه‌ها در آن‌ها به فعالیت می‌پردازند از لحاظ معماری اهمیت ویژه‌ای دارند. بیش از هزاران آثار هنری از هنرمندان بزرگی مانند مودیلیانی،شاگال، کاندینسکی، پیکاسو، نقاشان معروف برزیلی، ونگوگ، ادوارد مانه، میرو و… در معرض دید مشتاقان قرار دارد.

بناهای تاریخی شهر اولیندا

شهر اولیندا در شمال شرقی برزیل و شمال رسیف واقع شده است. ساختمان‌های سفید با سقف قرمز جلوه بی‌نظیری به شهر اولیندا بخشیده است. کارناوال‌ها و کلیساهای معروف شهر اولیندا در کنار ساختمان‌های تاریخی که در مرکز شهر واقع شده است، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

تیرادنتس

زیبایی شهر تیرادنتس نگاه هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. قدم‌زدن‌های طولانی در خیابان‌های باریک و پوشیده از سنگ‌فرش که دیوارهای آن با گیاهان و گل تزیین شده است، درکنار معماری خاص آن منطقه خاطره‌ای خوش برای گردشگران رقم می‌زند.

اورو پورتو

اورو پورتو به معنی طلای سیاه از شهرهای استعماری کشور برزیل است که در اواخر قرن هفدهم میلادی بنا شده است. این شهر ساختمان‌ها و مجمسه‌های زیادی برای دیدن دارد. کلیساهای عظیم با تزیینات طلاکاری بسیار جذاب و خیره‌کننده و ساختمان‌هایی با معماری سبک باروک محبوبیت زیادی نزد بازید‌کنندگان اورو پورتو دارد.

پلورینیو در سالوادور

زیباترین کلیساها و صومعه‌ها را می‌توان در منطقه پلورینیو در سالوادور پایتخت استعماری اسبق کشور برزیل و یکی دیگر از مکان‌های دیدنی برزیل مشاهده کرد. طلاهای بسیاری در ساخت و تزیین این کلیساها به‌کار رفته است که شکوه و زیبایی دوچندانی  به آن‌ها بخشیده است. این منطقه آثار تاریخی سیاری دارد و قدمت آن به قرن هفدهم تا نوزدهم میلادی برمی‌گردد.

سفر به برزیل و مکان های دیدنی

مطالعه بیشتر | اخذ ویزا

سخن آخر

سفر به برزیل و مکان های دیدنی آن، فرصتی بی‌نظیر برای کاوش در تنوع فرهنگی و طبیعی یکی از شگفت‌انگیزترین کشورهای جهان است. از جنگل‌های انبوه آمازون و آبشارهای باشکوه ایگواسو تا سواحل طلایی و شهرهای تاریخی و فرهنگی، برزیل با جاذبه‌های متنوع خود هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

هر گوشه از این کشور داستانی برای گفتن دارد و تجربه‌ای منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. با برنامه‌ریزی دقیق و آشنایی با نقاط قوت و زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی برزیل، می‌توانید سفری به یادماندنی و غنی را تجربه کنید و از تمام زیبایی‌های این سرزمین پهناور بهره‌مند شوید.

کشور برزیل با طبیعت گسترده‌ی آمازون، شهر فرهنگی سائوپائولو و تنوع بالای جاذبه‌های نمادین ریو، از گردشگران استقبال می‌کند. مکان‌های دیدنی برزیل بسیار گسترده است و در سفر به برزیل با طبیعت بکر و شگفت‌انگیز و بناهای باعظمت و با سبک معماری خاص روبرو می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[fluentform id="4"]

برای مشاوره رایگان میتوانید به طور 24 ساعته با این شماره تماس بگیرید

همچنین میتوانید پیام خود را برای ما واتساپ کنید