ویزای تحصیلی شنگن

ویزای تحصیلی شینگن

فهرست مطالب

ویزای تحصیلی شنگن چیست؟ چه افرادی واجد دریافت این نوع از ویزا هستند؟ شینگن منطقه‌ای از اروپا می‌باشد که شامل ۲۶ کشور است. ویژگی منطقه شینگن این است که کلیه محدودیت‌های تردد و مرزی برای کشورهای آنجا حذف شده است، بنابراین مسافرت در این کشورها هیچ گونه نیازی به پاسپورت نخواهد داشت و همانند تردد و مسافرت در مناطق درون مرزی شما محدودیتی نخواهید داشت، اما افرادی که جزو کشورهای منطقه شنگن نیستند، برای ورود با آنجا حتماً باید دارای ویزای شینگن باشد.

این ویزاها انواع مختلفی دارند و یکی از آنها نیز ویزای تحصیلی شنگن می‌باشد که افراد می‌توانند جهت ادامه تحصیل از آن استفاده کنند. به دست آوردن چنین ویزایی نوعی امتیاز برای کلیه دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان محسوب می‌شود. در این مقاله ویزای تحصیلی شینگن را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با ویزای تحصیلی شنگن

ویزای تحصیلی شنگن نیز مانند ویزای تجاری شنگن مختص کشورهای این منطقه است که جزو ویزای ملی شینگن می‌باشد، یعنی به متقاضی اجازه خواهد داد تا بتواند مدت زمان طولانی در این منطقه بماند. این نوع ویزا در دو نوع یک بار ورود و چند بار ورود است که ویزای تحصیلی شنگن از نوع چند بار ورود می‌ باشد. اگر فرد بتواند ویزای ملی چند بار ورود را اخذ کند، در این حالت به آسانی می‌تواند بدون هیچ گونه محدودیتی در کشورهای عضو شنگن در تردد باشد. البته ویزای تحصیلی برای متقاضیان به صورت ۳ الی ۶ ماهه می‌ باشد که قابل تمدید است.

از مزیت‌ های خوب ویزای تحصیلی شینگن می‌توان به مواد زیادی اشاره کرد که از آن جمله این است که شما هیچ گونه نیازی به ویزا برای کشورهای عضو این منطقه نخواهید داشت. این موضوع وقتی اهمیت بالایی پیدا می‌کند که شما در حین تحصیل در یکی از کشورهای این منطقه نیاز به مسافرت به دیگر کشورها داشته باشید یا قصد داشته باشید برای دیدار خانواده یا دوستان خودتان در طول تحصیل چندین مرتبه در منطقه شنگن جابجا شوید که در این صورت ویزای شینگن به کمک تان خواهد آمد. در واقع انواع مختلف ویزاهای حوزه شنگن جز ویزاهای منحصر به فرد و خاص هستند که با مزیت‌ های فراوان خود همواره مورد توجه هستند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی شنگن

برای به دست آوردن ویزای تحصیلی شینگن مانند اخذ ویزای تحصیلی دیگر کشورهای اروپایی از جمله ویزای تحصیلی لهستان، ویزای تحصیلی چک و… شما باید بتوانید مدارک لازم را آماده کرده و تمامی آن ها را ارائه دهید. از اولین شرایط دریافت چنین ویزایی این است که دلایل منطقی و قانع کننده‌ ای جهت بازگشت به کشور خودتان را ارائه دهید، یعنی فرد بتواند به اثبات برساند که پس از پایان دوره تحصیل خودش قصد بازگشت به کشورش را دارد.

شرط دیگر به دست آوردن ویزای تحصیلی شنگن مانند ویزای تحصیلی بلژیک یا ویزای تحصیلی آلمان، تمکن مالی می‌ باشد، یعنی متقاضی دریافت این نوع ویزا و یا خانواده وی باید از تمکن مالی کافی برخوردار بوده و بتوانند ثابت کنند این فرد می‌ تواند در طول اقامت خودش به خوبی هزینه‌ های زندگی را پرداخت کرده و هیچ گونه مشکل مالی برای کشور اقامت خودش در بر نخواهد داشت.

یک امتیاز دیگر جهت دریافت ویزای تحصیلی شنگن وجود دارد و آن هم شرط سنی بالاتر از ۳۰ سال و سابقه سفر به کشورهای اروپایی می‌ باشد که به این ترتیب شما با سهولت بیش تری می‌ توانید ویزا را به دست بیاورید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی شینگن

هزینه اخذ ویزای تحصیلی شینگن

اگر بابت اخذ ویزای تحصیلی شنگن مبلغی را پرداخت کرده باشید، این مبلغ پس از پرداخت هرگز قابل استرداد نخواهد بود، یعنی شما در صورت انصراف نمی‌ توانید پول پرداخت شده را پس بگیرید. هزینه‌ های ویزا نیز متناسب با سن متقاضی کشوری که قصد ادامه تحصیل در آنجا را دارد، متفاوت می‌ باشد که در حالت معمول برای ویزای بلند مدت که بیش تر از ۹۰ روز است مبلغی رابر با ۹۰ یورو پرداخت می‌شود.

هزینه‌ های تحصیل نیز تقریباً در همین حدود می‌ باشد که البته متناسب با کشور محل اقامت، نحوه زندگی، شرایط اقتصادی و غیره ممکن است این مبلغ کمتر یا بیشتر شود. پرداخت کردن هزینه‌ ها نیز در دو صورت یعنی با کارت اعتباری و پرداخت اینترنتی به صورت نقدی و یا در کنسولگری کشور مورد نظر قابل انجام می‌ باشد. البته برخی از کشورهای این منطقه پرداخت با استفاده از کارت‌ های اعتباری را قبول نمی‌کنند و بنابراین شما باید هزینه‌ ها را به صورت حضوری پرداخت کنید.

البته افراد زیر هیچ گونه هزینه‌ ای بابت دریافت ویزای تحصیلی شنگن نخواهند داشت:

  • محققین علمی که با هدف انجام دادن تحقیقات یا شرکت کردن در سمینارها و کنفرانس‌ های علمی وارد این منطقه می‌ شوند.
  • دانشجوی مقطع استادی یا فوق لیسانس که همراه دانشجویان خودش جهت شرکت کردن در دوره‌ های آموزشی وارد این منطقه می‌ شود.
  • نماینده سازمان‌های غیرانتفاعی جهت شرکت کردن در رویدادهای ورزشی، فرهنگی، آموزشی سمینارها کنفرانس‌ها و غیره وارد منطقه شینگن می‌ شوند.

دریافت این نوع ویزا نیز تفاوت زیادی با ویزاهای دیگر ویزاهای این منطقه ندارد، تنها هدف مسافرت است که با یک دیگر متفاوت می‌ باشد و برای دریافت ویزای تحصیلی شما باید در کنار دیگر مدارک خود دعوتنامه رسمی از دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر را در دست داشته باشید.

در هر حال طی کردن پروسه جهت دریافت ویزای شنگن امر پیچیده‌ ای نیست و اگر سابقه مسافرت به کشورهای این منطقه را داشته باشید، قطعاً دریافت آن آسان‌تر نیز خواهد بود که برای این کار بهتر است حداقل ۱۵ روز و یا حداکثر تا ۶ ماه پیش از آغاز سفر نسبت به به دست آوردن آن اقدام کنید، چون زمان پردازش ویزا دو هفته خواهد بود که حتی در برخی از کنسولگری‌ ها ممکن است ۳۰ الی ۶۰ روز نیاز داشته زمان نیاز داشته باشد تا مدارک مدارک به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و تایید شود.

مدارک دریافت ویزای تحصیلی شنگن

مدارک دریافت ویزای تحصیلی شنگن

برای به دست آوردن ویزای تحصیلی شنگن مانند ویزای تجاری شنگن یا انواع ویزاهای توریستی از جمله ویزای توریستی انگلیس، شما باید مدارک لازم در این خصوص را آماده کرده و سپس تمامی آن ها را به سفارت کشور مورد نظر ارائه دهید، گاهی اوقات ممکن است برخی از این کنسولگری‌ ها مدارک مازادی را نیز از شما درخواست کنند، اما عمده مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی شینگن و ورود به کشورهای این منطقه عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده و کامل درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس گذرنامه معتبر
  • کپی از صفحات گذرنامه
  • گذرنامه قبلی
  • اثبات اقامت
  • رزرو بلیط هواپیما
  • بیمه پزشکی مسافرتی
  • مدارک مرتبط با محل سکونت
  • نامه پذیرش از دانشکده یا دانشگاه مورد نظر
  • اثبات کردن مدارک دانشگاهی
  • اثبات کردن توان و تمکن مالی
  • اثبات کردن هزینه‌ های پرداختی برای ویزا
  • شناسنامه و کپی از آن

ریجکت شدن ویزای تحصیلی شنگن

حتی پس از اخذ ویزای تحصیلی شینگن ممکن است به دلایلی این ویزا ریجکت شود که عمده‌ ترین و مهم‌ ترین ریجکت شدن آن عبارتند از:

  • ارائه دادن مدارک جعلی به کنسولگری داشتن سوء پیشینه
  • ارائه دادن مدارک نامعتبر یا ناقص
  • عدم برخورداری از تمکن مالی

اگر با وجود ارائه دادن کلیه مدارک و اسناد و حتی گذراندن کلیه مراحل درخواست ویزا هم چنان شما ریجکت شوید، در چنین حالتی به مدت ۳۰ روز زمان دارید تا نسبت به برطرف کردن ریجکت و اعتراض اقدام کنید.

در چنین مواقعی دلایل و علت ریجکت شدن قطعاً به صورت کتبی اعلام خواهد شد، در داخل نامه کتبی نیز گزینه‌ هایی است که اگر علامت خورده باشند به این معناست که شما در همان مورد دچار مشکل هستید و کنسولگری مدت ۳۰ روز به شما مهلت خواهد داد تا آن را برطرف کرده و مجدداً به آن ها ارائه دهید.

اما اگر نتوانید طی مدت زمان مشخص شده مشکل را برطرف کنید، امتیاز منفی برای شما خواهد بود که در چنین حالتی کار شما سخت‌تر شده است به همین دلیل پیشنهاد می‌ کنیم در چنین مواقعی از کارشناسان و افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

ریجکت شدن ویزای تحصیلی شنگن

نتیجه‌ گیری

در این مقاله ویزای تحصیلی شنگن و شرایط و نحوه دریافت آن را بررسی کردیم. ویزای تحصیلی شینگن یا ویزای تجاری شینگن از جمله ویزاهایی هستند که شما با برخورداری از آن می‌ توانید به کلیه کشورهای این منطقه مسافرت کرده و به ادامه تحصیل بپردازید، بدون آنکه هیچ گونه محدودیتی در روند تردد بین این کشورها داشته باشید.

البته واضح است که برای به دست آوردن چنین ویزای مهمی شما باید شرایط لازم برای دریافت آن را به دست بیاورید. در سایت باماویزا بیش تر با نحوه استفاده و اخذ ویزای تحصیلی شنگن، افراد واجد شرایط برای دریافت چنین ویزایی و غیره آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[fluentform id="4"]

برای مشاوره رایگان میتوانید به طور 24 ساعته با این شماره تماس بگیرید

همچنین میتوانید پیام خود را برای ما واتساپ کنید